Od jakiegokolwiek wpisu mówiącego o moich postępach w nauce
minęło sporo czasu, bo aż prawie cztery tygodnie. Stwierdziłem jednak, że
zamiast męczyć was kolejnymi wypocinami, lepiej poświęcić wolne chwile na naukę
języków. Przygotowania do konkursu z niemieckiego pochłonęły bardzo dużo czasu,
ale staram się, aby na wszystkie języki poświęcać taką samą część dnia – może z
wyjątkiem hiszpańskiego, którego uczę się powoli i poznaję dopiero jego
podstawy. Jednak tytuł zupełnie odbiega od tego krótkiego wstępu. Przejdźmy
więc dalej.
Postanowiłem, że w 10 miesięcy dojdę do poziomu A2 w
hiszpańskim, B1 w niemieckim i B2 w angielskim, licząc od 1 grudnia. Termin
upływa na początku października, dlatego uważam, że to bardzo duży okres czasu!
Wiem, że coś podobnego było organizowane już na kilku innych blogach, z tą różnicą, że przedział
czasowy wynosił rok. Choć było to raczej dawno, to jednak bardzo mi się
spodobało i sam postanowiłem dążyć do podobnego celu.
Ale po co ta cała „akcja”? ;-) Wiem, że nikt mnie nie goni i
uczę się swoim tempem, jednak chciałem zmienić coś w swojej nauce. Naglący
termin nie będzie mi oczywiście mówił, że muszę siedzieć dłużej przy książkach,
aby osiągnąć zamierzone rezultaty. To tylko data umowna, a ja będę się uczył
tak jak dotychczas – jedyna różnica to taka, że od teraz będę wiedział, do
czego dążę przez najbliższe miesiące. Do końca gimnazjum chciałbym osiągnąć w
tych trzech językach porządnie wyrobione, wyżej wspomniane poziomy, abym był
pewny, jaki jest mój szczebel zaawansowania w nich. Nie twierdzę, że będzie to
zadania łatwe, ale poza tym uważam, iż nie należy to też do wielkich wyczynów.
Poza wspomnianymi powodami motywuje mnie jeszcze jeden – jeżeli cała akcja
dobiegnie końca, a ja będę wiedział, że mi się udało, wypełni mnie
niewyobrażalna ilość energii, która sprawi, że będę z siebie dumny. Poza tym w późniejszych etapach nauki będę miał lżej i będę mógł skupić się na rzeczach bardziej zaawansowanych – wiedząc,
że coś mi się udało :-)
A jak jest z wami?
Robicie sobie czasem mini-wyzwania związane z językami?